برس های آرایش: 27 نکته برای انتخاب و استفاده از برس های مناسب

انتخاب برس‌های آرایش مناسب می‌تواند دشوار باشد، اما با این ۲۷ نکته، به خوبی در مسیر یافتن برس‌های مناسب برای روتین آرایش خود خواهید بود. از بهترین برس ها برای مبتدیان تا نکات تخصصی در مورد نحوه تمیز کردن و نگهداری از آنها، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

  1. نوع پوست خود را تعیین کنید

قبل از شروع خرید برس های آرایشی، مهم است که نوع پوست خود را بشناسید. دانستن اینکه آیا پوست خشک، چرب، مختلط یا حساس دارید به شما کمک می کند برس های مناسبی را انتخاب کنید که باعث تحریک پوست شما یا ایجاد جوش نشوند.

  1. اهداف آرایش خود را در نظر بگیرید

در مورد آنچه می خواهید با آرایش خود به دست آورید فکر کنید. آیا به دنبال ظاهری طبیعی و روزمره هستید یا ظاهری دراماتیک تر و شبانه؟ آیا می خواهید لکه ها را بپوشانید یا ویژگی های خود را برجسته کنید؟ دانستن اهدافتان به شما کمک می کند تا برس های مناسب را برای کار انتخاب کنید.

  1. مواد مناسب را انتخاب کنید

سه نوع ماده معمولا در برس های آرایش استفاده می شود: مصنوعی، طبیعی و ترکیبی از هر دو. برس های مصنوعی به راحتی تمیز و نگهداری می شوند، در حالی که برس های طبیعی روی پوست ملایم تر هستند. برس های ترکیبی بهترین های هر دو دنیا را ارائه می دهند.

  1. به دنبال موهای باکیفیت باشید

هنگام انتخاب برس های آرایشی، به دنبال موهای باکیفیت و نرم، متراکم و انعطاف پذیر باشید. اینها بهترین کاربرد را ارائه می دهند و عمر بیشتری دارند.

  1. شکل و اندازه قلم مو مهم است

اشکال و اندازه های مختلف برس برای کاربردهای آرایشی خاص طراحی شده است. به عنوان مثال، یک برس فونداسیون صاف برای استفاده از فونداسیون و کانسیلر کاملا مطلوب است، در حالی که یک برس گرد بهترین گزینه برای ترکیب و صاف کردن است.

  1. در یک مجموعه برس خوب سرمایه گذاری کنید

یک ست برس آرایشی خوب دارای اشکال و اندازه های متنوعی است که متناسب با کاربردهای مختلف آرایش باشد. به دنبال ست هایی باشید که شامل برس فونداسیون، برس کانسیلر، برس پودر، برس رژگونه و برس کانتور هستند.

  1. دسته را فراموش نکنید

دسته برس آرایش شما به اندازه موها مهم است. به دنبال دستگیره هایی باشید که در دست گرفتن راحت باشند و به راحتی در دست بگیرند، مخصوصا اگر قصد دارید مرتباً از برس های خود استفاده کنید.

  1. از پاک کننده برس استفاده کنید

برای اینکه برس های آرایش خود را در شرایط خوبی نگه دارید، از یک پاک کننده برس برای پاک کردن کثیفی، روغن و باقی مانده آرایش استفاده کنید. این کار باعث افزایش طول عمر برس های شما و جلوگیری از تجمع باکتری ها می شود.

  1. برس های خود را به طور منظم بشویید

شستن مرتب برس های آرایشی برای تمیز و بهداشتی نگه داشتن آنها ضروری است. از آب گرم و صابون ملایم استفاده کنید و از آب داغ یا مواد شیمیایی خشن خودداری کنید.

  1. برس های خود را به صورت عمودی خشک کنید

پس از شستن برس ها، آنها را به صورت عمودی خشک کنید تا از نفوذ آب به داخل فرول (بخش فلزی که موها را در جای خود نگه می دارد) جلوگیری کنید. این به جلوگیری از آسیب رسیدن به برس و افزایش طول عمر آن کمک می کند.

  1. برس های خود را به درستی ذخیره کنید

برس های آرایشی خود را جداگانه نگهداری کنید تا از آلودگی متقاطع باکتری ها جلوگیری کنید و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید. از یک رول قلم مو یا یک ظرف تمیز و خشک برای نگهداری آنها استفاده کنید.

  1. براش های خود را به اشتراک نگذارید

به اشتراک گذاشتن برس های آرایشی می‌تواند خطرناک باشد، زیرا می‌تواند باکتری ها و سایر میکروب ها را پخش کند. در عوض، روی مجموعه برس های خود سرمایه گذاری کنید و از به اشتراک گذاشتن آنها با دیگران خودداری کنید.

  1. از محافظ قلم مو استفاده کنید

برای محافظت از برس های آرایشی خود در برابر آسیب، هنگام نگهداری از یک محافظ برس استفاده کنید. این کار از خراشیدگی و آسیب به موها جلوگیری می کند.

  1. برس مناسب برای فرم صورت خود را انتخاب کنید

شکل های مختلف صورت به انواع مختلفی از برس نیاز دارند. برای مثال، اگر صورت گرد دارید، از یک برس فونداسیون صاف برای ایجاد توهم صورت درازتر استفاده کنید.

  1. از یک برس برای هر برنامه استفاده کنید

استفاده از برس مناسب برای هر برنامه آرایشی به شما کمک می‌کند تا ظاهری بی‌عیب و حرفه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال، از یک برس پودر برای تنظیم کرم پودر و یک برس رژگونه برای استفاده از رژگونه استفاده کنید.

  1. برس خود را بیش از حد آغشته نکنید

فرو بردن بیش از حد برس می‌تواند منجر به استفاده نامرتب و ناهموار آرایش شود. در عوض، برس خود را به آرامی آغشته کنید و محصول اضافی را قبل از استفاده از آن پاک کنید.

  1. از ضربات کوتاه و سبک استفاده کنید

برای دستیابی به یک برنامه صاف و یکنواخت، هنگام آرایش از حرکات کوتاه و سبک استفاده کنید. این به جلوگیری از رگه ها و علائم کمک می کند.

  1. از برس مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید

اگر پوست چرب دارید، از یک برس با موهای مصنوعی برای جذب چربی اضافی استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، از یک برس با موهای طبیعی برای ترکیب و پف کردن استفاده کنید.

  1. از آزمایش کردن نترسید

با برس ها و تکنیک های مختلف آزمایش کنید تا بهترین کار را برای شما پیدا کنید. سعی کنید هر هفته از یک برس یا تکنیک جدید استفاده کنید تا روتین آرایش خود را تازه و هیجان انگیز نگه دارید.

  1. سرمایه گذاری بر روی یک برس سطح بالا را در نظر بگیرید

برس های آرایشی با کیفیت بالا با بهترین مواد ساخته شده اند و برای ماندگاری طراحی شده اند. در حالی که ممکن است گرانتر باشند، اما کیفیت و عملکرد عالی را ارائه می دهند.

  1. به دنبال برس هایی با دسته بلند بگردید

مانور دادن برس های دسته بلند آسان تر است و هنگام آرایش کردن، کنترل بیشتری را ارائه می دهد. آنها به ویژه برای دستیابی به مناطق صعب العبور مانند زیر چشم و اطراف دهان مفید هستند.

  1. برس هایی با پایه صاف را انتخاب کنید

با برس زدن آرایش روی یک پایه صاف به شما کمک می کند تا یکنواخت تر به کار ببرید. به دنبال برس هایی با پایه صاف باشید تا از یک روکش بی عیب و نقص اطمینان حاصل کنید.

  1. بیش از حد مخلوط نکنید

اختلاط بیش از حد می‌تواند به ظاهری شیرین و غیر طبیعی منجر شود. در عوض، از یک لمس سبک استفاده کنید و فقط در صورت لزوم مخلوط کنید.

  1. از براش برای اعمال هایلایتر استفاده کنید

استفاده از برس برای استفاده از هایلایتر می‌تواند به شما کمک کند تا درخشش طبیعی تر و ظریف تری داشته باشید. یک برس کوچک و گرد برای هدف قرار دادن نواحی خاص مانند نقاط بلند صورت خود انتخاب کنید.

  1. از برس برای اعمال پودر تنظیم کننده استفاده کنید

استفاده از برس برای استفاده از پودر سفت کننده می‌تواند به شما کمک کند تا به یک سطح صاف و یکدست برسید. یک برس بزرگ و پف دار را برای سفت شدن و مخلوط کردن پودر انتخاب کنید.

  1. تمیز کردن برس های خود را فراموش نکنید

تمیز کردن مرتب برس های آرایشی برای حفظ شرایط خوب آنها و جلوگیری از تجمع باکتری ها ضروری است.

  1. در کیت تعمیر برس سرمایه گذاری کنید

اگر برس های شما آسیب دیده یا فرسوده شده اند، برای افزایش طول عمر آنها، روی یک کیت تعمیر سرمایه گذاری کنید. این باعث صرفه جویی در هزینه و کاهش ضایعات می شود.

منابع این مطلب:

  1. “انجیل قلم موی آرایش” اثر بابی براون
  2. “راهنمای ضروری آرایش براش” توسط MAC Cosmetics
  3. «هنر آرایش» اثر کوین اوکوین

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...